Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde büro hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak üzere görev alabilecek dijital ofis uygulamalarını kullanma becerisine sahip, Türkçeyi doğru ve etkili kullanarak kurum içi ve dışı iletişimi gerek yazılı gerek sözlü yapabilen, büro makineleri araç ve gereçlerini kullanabilen, resmî yazı ve belgeleri hazırlayarak dosyalayıp bu belgeleri arşivleyen, oluşturdukları belgeleri web aracılığı ile yayınlayabilen, yöneticinin toplantı, telefon, seyahat ve randevularını organize edebilen, bilgi ve becerilere sahip nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında eğitiminde hem yönetim süreçlerinde internet ve diğer teknolojilerin kullanımı hem de sosyal medyada işletmenin yönetim süreçlerini etkin şekilde kullanmasının eğitimi verilecektir. İşletmeler, iç ve dış paydaşları ile dijital platformlarda daha etkin görünebilmek için görsel, işitsel araçları ve internet reklamcılığını etkin şekilde kullanacaktır.
1. ALANIN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen)
Görsel ve işitsel belleği kuvvetli
Kendine güvenen, güvenilir
İnsanları tanıyan ve etkileyebilen
sır saklayabilen, Sorumluluk sahibi
Güler yüzlü ve temsil yeteneğine sahip
Analitik düşünebilen
Dijital uygulamaları ve teknolojiyi kullanabilen
2. ALANDA OKUTULAN DERSLER
- Mesleki Gelişim Atölyesi
- Büro Teknolojileri (Windows İşletim Sistemi ve Pardus İşletim Sistemi)
- Klavye Teknikleri ( F Klavye 10 parmak eğitimi)
- Büro Hizmetleri
- Ofis Uygulamaları (MO Word, MO Excel, MO PowerPoint)
- Hızlı Klavye Kullanma
- Yazışma ve Dosyalama Teknikleri
- Tasarım Programları ( Adobe Illustrator, Adobe Photoshop)
- İleri Ofis Programları (MO Word, MO Excel, MO PowerPoint, MO Access)
- Web Uygulamaları ( Adobe Dreamweaver)
- Dijital Ofis Uygulamaları
- Mesleki Yabandı Dil
Öğrencilerin hedefledikleri ve yöneldikleri alanda, gelişmelerine veya ilgi ve istekleri doğrultusunda çeşitli programlarda ilerlemelerine, kişisel yeteneklerini geliştirmelerine imkân sağlayan seçmeli dersler de 11-12. Sınıflarda verilmektedir. Seçmeli meslek dersleri bir mesleği ya da mesleğin önemli bir parçasını oluşturmaktadır. Seçmeli derslere göre sertifika uygulamaları yapılmaktadır.
STAJ OLANAKLARI
Kocaeli'nin bir sanayi şehri olması ve Büro Yönetimi alanı öğrencilerinin büro olan her alanda staj yapabiliyor olması staj imkanlarını kolaylaştırmaktadır.
İlimizde bulanan ulusal ve uluslararası firmaların tüm departmanlarında staj yapılması mümkündür.
12. sınıfta öğrenciler gerek kendi imkanları gerekse okul tarafından İşletmelerde Meslek Eğitimi Dersi kapsamında staj yapacağı yerlere yerleştirilmektedir.
Staj Yapma İmkanı Olan Firmalardan Bazıları:
Assan Hanil |
Almesan |
Sarcam |
Federal Mogul |
Posco Assan |
Kolsan |
Good Year |
Koruma Klor |
Hyundai Assan |
Crown Bevcan |
Pirelli |
Orman İşletme |
Hyundai Glovis |
Fritolay |
Pak MaYa |
Sepaş |
Yıldız Çelik |
Deva Holding |
Prometeon |
Mengerler |
İzaydaş |
Habaş |
Özak Geçiş Sis. |
Mondi Tire Kutsan |
Brisa |
Winsa |
Bekaert Kartepe |
Elimsan |
Kordsa |
Çelik Halat |
Ford Otosan |
TÜPRAŞ |
Enerjisa |
Bekaert İzmit |
Hayat Kimya |
SGK Şubeleri |
İspak |
Kartonsan |
Kocaeli Ünv. Rek. |
Bankalar |
1. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI
Alan mezunları lise sonrası meslek lisesi mezunu olarak iş bulabilirken, eğitime devam etmek isteyenler için de alternatifler mevcuttur.
Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Bölümü öğrencilerimiz tarafından oldukça yüksek oranda tercih edilmektedir. Özellikle sağlıkla ilgili bölümler her zaman için dinamik ve iş imkanı fazla olarak görülmektedir.
Ek Puan Verilen Ön Lisans Programları |
Ağız ve Diş Sağlığı |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı |
Çağrı Merkezi Hizmetleri |
Emlak Yönetimi |
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
İşletme Yönetimi |
Kooperatifçilik |
Nüfus ve Vatandaşlık |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik |
Tıbbı Tanıtım ve Pazarlama |